Michael kors // LOVE

God start på dagen // Morgenmads ideer

Jeg kender mange der bare skipper morgenmad, hvilket jeg ikke forstår de kan. Jeg er altid SÅÅÅÅ sulten når jeg står op LOL -I just can’t help it 🙂 Jeg er dog typen der ikke kan spise det samme hver morgen. Jeg har fundet ud af, at hvis det bliver for ensformigt med det samme hver evig eneste morgen, så skal der mere og mere til at “fylde” mig op. Det lyder måske lidt mærkeligt, men det er altså sandt.

Nedenfor ses forskellige billeder af min morgenmad. Nogle af billederne vil have opskrifter og små fif, så tjek det ud og smid gerne en lille kommentar 🙂
Der er aldrig en god undskyldning for at skippe morgenmaden.
Som det kan ses er nogle af mine morgenmåltider ret store i forhold til andre, dette skyldes enten bare at jeg var mere sulten den dag eller også vidste jeg at jeg ikke havde mulighed for en lille snack mellem morgenmad og frokost.

Morgenritual: Starter altid min morgen ud med at bælle et glas halv lunkent  vand. Gør dette for at “fylde” mig op, og fordi det er lettere at bælle lunkent vand end isvand.
Drikker dog efterfølgende et glad koldt vand til min morgenmad

2013-12-30 13.06.21

Smoothie med bær og juice.
Ristet glutenfrit rugbrød med light smøremost. På den ene halvdel er der bare tomater på den anden halvdel er der guacamole fra gårsdagens aftensmad.
Halv klementin
Løg og agurkbidder
Spejlæg

2014-01-07 07.23.45

Smoothie med jordbær og græsk yoghurt
Grøn te med ginger (blanker lige på hvad dette hedder på den dansk lol)
Havregrød lavet med skummemælk og toppet med mandler

2014-01-11 10.02.09

Glutenfrit knækbrød med lowfat hytteost og agurk (jeg er btw en agurkoman)
½ Grapefrugt
Mikroovns æg: Tag en lille beholder som tåler varme (evt. en kaffe kop). Put æg deri enten rør rundt og tilsæt lidt mælk så du får en æggekage (som ses på billedet) eller bare slå ægget ud og lad det være som det er for at få et spejlæg.
Læg nu et stykke køkkenrulle over beholderen og sæt det ind i mikroovnen.
dette skal ca. have 1 minutstid og tardaaa easy, breezy, beautiful breakfast MUMS

20130526114259755
Dette har def været morgenmad to-go, hvilket sker ret tit for mig.
En smoothie med en masse lækre frugter og hjemmepresset gulerodsaft

IMG_20130829_230155

Mango/ananas/spinat smoothie
Grøn te med pebermynte dråber, ingefær og honning (Drikker dette mindst en gang om ugen)
Vand med lime (er afhængig af dette)

IMG_20130904_093227

Mini bananpandekager er altid et hit specielt hvis man tager blåbær op fra fryseren og bruger dem som marmelade 😀 Yummy
Opskriften ses på billedet. Har også god erfaring med at putte lidt kokosmel, mandelmel, blåbær, proteinpulver eller kanel.

804fd01a-3c86-4d85-a881-8c4f3a6f2fc5

Bananis dette er en af mine ynglings weekend morgenmåltider.
Banan, mæl, nødder og lidt chokolade knapper.
Fungerer også perfekt nedfrosset, isen bør dog tages op et godt stykke tid før.

10708375_10204459416546080_497825397_n

Havregrød med light brown sugar og frugt!!! OMGooosh

10721377_10204508202445697_1340168045_n

Min jeg er stået sent op og vil blive i min seng for at se film kinda day!
Lowfat 50 cal brød
Røræg
Æble
Starbuck medium roasted kaffe og vand
Non fat greek yoghurt med blåbær og hjemmelavet granola
GRANOLA:
Put alt på en pande og rist det. Det skal gerne ende op lækkert og knasende, derfor skal det altså have længere end man tror. Men duft jer frem til det 🙂
Når det er færdigt lad det køle af på et stykke bagepapir.
Ønsker man luksus udgaver kan enten PB, frysetørret frugt eller chokolade knapper tilsættes.

IMG_20140922_085444

Breakfast bowl:
Nederst: blendet hinbær med
Græsk yoghurt
Topping:
fersken purre med lime
Hindbær
Blåbær
granola

Dette var alt for nu, håber i blev inspireret 🙂 Hav en fortsat lækker dag!

– Tanja

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Michael kors // LOVE